*

Naïvia realismia Pohdintoja todellisuudesta, elämästä, arvoista ja monesta muusta.

Jos Jumala antaisi Luciferille anteeksi?

Sellainen teologinen kysymys, että mitä tapahtuisi, jos Jumala antaisi Luciferille tämän synnit anteeksi?

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (30 kommenttia)

mikael torppa

Se vaatisi sitä että lucifer katuisi ja tekisi parannuksen synneistään. Raamatun profetioiden mukaan tiedämme ettei lucifer kuitenkaan kadu syntejään ja hänen paikkansa tulee olemaan tuli järvi (helvetti) iankaikkisesti!

Käyttäjän pekkalampelto kuva
Pekka Lampelto

Luciferillako ei siis ole vapaata tahtoa? Jos olisi, hänhän voisi valita toisin.

Voiko profetioilla kaventaa myös ihmisten vapaata tahtoa?

mikael torppa

Tietysti hänellä on vapaa tahto, sillä ei Jumala pakoittanut häntä rikkomaan Jumalaa vastaan. profetiat kertovat sen mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. Ne eivät ohjaa kenenkään tekemisiä vaan kertovat sen miten tulee tapahtumaan. Jumalan profetia ei erehdy koska Jumala tietää miten lopuksi kaiken käy. Jumala tietää jo nyt ettei lucifer tule katumaan ja tekemään parannusta.

Käyttäjän pekkalampelto kuva
Pekka Lampelto Vastaus kommenttiin #3

Tietääkö Jumala myös, mitä minä tai sinä tulemme ajattelemaan, tuntemaan ja tekemään?

mikael torppa Vastaus kommenttiin #4

Tietää, mutta sinä et tiedä ja siksi vain Jumala on se joka jo ennalta tietää ketkä pelastuu. Tämä tieto on vain Jumalalla ja siksi ihmisten tulee julistaa pelastuksen evankeliumia kaikille ihmisille. Jumala tietää siis sen ketkä eivät tule hänen evankeliumiaan uskomaan. Silti Jumalan tahto on se että Hänen evankeliuminsa julistetaan myös heille!

Joh.12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Matti Jalagin

On antanut jo.

Ja päinvastoin.

Koska yhteisymmärrys on saavutettu, niin miksi kyselet?

Käyttäjän sarilait kuva
Sari Laitinen

Ihan oikeasti. Me nauramme joillekin scientologeille, mutta silmäkään ei räpsy, kun kristityt huutavat omia harhojaan, huoh...

Käyttäjän jaanapaju kuva
Jaana Paju

Menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikö niin

Käyttäjän sarilait kuva
Sari Laitinen

Enää ei tahdo mennä edes korvasta sisään.

mikael torppa

Psalmi. 53:2 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa."

Jumalan sana ilmoittaa että hullu ei usko Jumalaan. Se on muuten totisen tosi sillä vain hullu haluaa elää Luojansa tahdon vastaisesti. Sari nauraa itse pitämilleen hulluille vaikka on itse hullu Jumalan edessä...

Käyttäjän sarilait kuva
Sari Laitinen

Minkä jumalan edessä minä olen hullu? Thor, Kali, Odin?

Ihmiset eivät tarvitse jumalia, mutta jumalat tarvitsevat ihmisiä ollakseen olemassa. Niin se vaan on.

mikael torppa Vastaus kommenttiin #10

Sinä olet Luojasi edessä hullu. Hullun sinusta tekee epäjumalanpalvontasi 8epäskosi jonka kautta pilkkaat totuutta).

2.Timoteuksen kirjeen toinen luku kertoo meille sen että saatana on vanginnut kaikki Herraan Jeesukseen uskomattomat ihmiset tahtoaan tekemään. Epäuskossa eläminen on syntiä jossa toteutetaan saatanan tahtoa ja epäusko on saatanan palvelemista sillä epäuskolla palvellaan saatanan tahtoa ja tarkoitusta ja hänen tahtonsa on tuhota ihmiset epäuskon kautta.

Ateisti harjoittaa siis epäjumalanpalvelemista kun palvelee saatanan tahtoa eläessään epäuskossa.

Luuk.11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Kaikki uskomukset jotka ovat Jeesusta vastaan hajoittavat ja ovat saatanasta. Kaikki maailman uskonnot ovat Jeesusta vastaan ja hajoittavat koska ovat saatanasta ja opettavat ja johtavat ihmisiä harhaan totuudesta (Jeesuksesta) ja pelastuksesta.

Jokainen ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen harjoittaa uskontoa koska uskomukset asioihin jotka ovat Herraa Jeesusta (Totuutta) vastaan ovat uskonnon harjoittamista jossa palvellaan saatanan tahdon toteutumista.

2.Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Maailmassa ei ole kuin kahdenlaista elämää. Elämää Jumalan lapsena uskossa ja elämää saatanan orjuudessa uskonnossa. Kaikki maailman uskonnot ovat saatanasta ja uskonnoissa harjoitetaan saatanan tämän maailman jumalan (epäjumalan) tahtoa. Kaikki maailman ihmiset harrastavat uskontoa kaikki paitsi ne jotka Jumala on pelastanut uskonnon harjoittamisesta uskon kautta Herraan Jeesukseen. Ateistit harjoittavat myös uskontoa kun elävät epäuskossaan tottelemattomuudessa. Sillä tottelemattomuudessa harjoitetaan ja palvellaan saatanan tahtoa.

2.Tim.2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

Room.6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

1.Sam.15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
15:23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

Raamattu ilmoittaa että ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen elää saatanan orjuudessa toteuttaen hänen tahtoaan eläen tottelemattomuudessa syntiä palvellen. Usko on kuuliaisuutta Herralle. Jumalaa palvellaan uskomalla Häntä ja Häneen. Epäusko on tottelemattomuutta/niskoittelua Herran äänelle. Epäusko on syntiä ja epäuskossa eläminen on synnin palvelemista joka on saatanan tahton toteuttamista.

Tottelemattomuudessa (Jumalan sanalle) eläminen on taikuuden syntiä ja kuin epäjumalan palvelusta sillä kun ihminen elää tottelemattomuudessa syntiä tehden palvelee hän teoillaan saatanaa ja hänen tahtoaan sillä saatanan tahto on että jokainen ihminen elää ja tekee syntiä Jumalaa vastaan.

Jokainen ihminen elää aluksi tottelemattomuudessa saatanan vallassa uskontoa harjoittaen eläen lihan himoissa synnin orjuudessa toteuttaen näin saatanan tahtoa. Jumala pelastaa kuitenkin ne jotka pelastusta kaipaavat ja ikävöitsevät sillä Jumala on se joka tutkii ihmisten sydämet. Jumala pelastaa ihmiset saatanan vaikuttamasta uskonnon harjoittamisesta synnin orjuudesta sanansa kuulemisen kautta jossa ilmoittaa itsensä ihmisille.

Se jolla on nöyrä sydän kuulla ja ottaa Jumalan ilmainen pelastus vastaan ja joka sitä ikävöitsee huutaa Herraa Jeesusta avuksi sydämestään ja silloin Herra Jeesus pelastaa ihmisen saatanan vallasta Jumalan lapseksi pimeydestä valkeuteen uskonnosta uskoon.

Vain Herra Jeesus voi tehdä ihmisen todella vapaaksi. Vain Herra Jeesus voi vapauttaa ihmisen harjoittamasta uskontoa eli saatanan tahdon toteuttamista ja palvelemista jota synnin orjuudessa eläminen on.

Raamattu ei opeta uskontoa vaan uskoa jossa Herra Jeesus pelastaa ihmisen saatanan orjuudesta pimeydestä (uskonnosta) valkeuteen (uskoon) Jumalan lapseksi. Pelastus ei ole ihmisen teko niin kuin uskonnot opettavat vaan Jumalan. Tämä on myös ero uskonnon ja uskon välillä. Ne eroavat toisistaan kuin pimeys ja valkeus. Ihminen on itsessään läpeensä paha eikä ihmisessä (lihassa) ole mitään hyvää ja ihminen ei voi itse itseään pelastaa vaan sen tekee ainoastaan Jumala suuressa armossaan ja rakkaudessaan.

Usko Herraan Jeesukseen pelastaa siis ihmisen uskonnon harjoittamisesta jota epäuskossa tottelemattomuudessa eläminen on sillä tottelemattomuudessa eläminen on saatanan tahdon palvelemista jota uskonto (epäjumalanpalvelus) oikeasti tarkoittaa.

Oikea uskonnonvapauslaki on siis uskoa Herraan Jeesukseen joka vapauttaa oikeasti ihmisen uskonnoista joissa kaikki maailman ihmiset jotka eivät usko Herraan Jeesukseen elävät.

Ateistien epäuskossa eläminen tottelemattomuudessa synnin orjana palvellen näin saatanan tahtoa on uskonnon harjoittamista. saatana orjuuttaa ihmisiä synnin harjoittamisella joista epäusko on kaikista suurin. Epäuskossa eläminen on saatanan tahdon palvelemista ja siksi uskonnon (epäjumalanpalveluksen) harjoittamista.

Apt.26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

Usko Herraan Jeesukseen vapauttaa ihmisen pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö, epäjumalanpalveluksesta Jumalanpalvelukseen!

Käyttäjän sarilait kuva
Sari Laitinen Vastaus kommenttiin #13

Oletatko oikeasti, että uskonnoton lukee koko tuon vuodatuksen?

Järki päähän mies!

Tapio Neva Vastaus kommenttiin #15

Miksi uskonnoton tai epäuskovainen ei voisi tietää uskonnoista paljon, ehkä enemmän kuin yhden asian uskova omastaan?

T. O. N.

Jouko Koskinen Vastaus kommenttiin #13

Ei tarvitse lukea tuota - raamatun alku riitää - Kainista ja Abelista; Abel = eimitään muinaishebrean kielessä. Kain oli äidin lellipoika, isätön eikä voinut puhua isänsä eikä isoisänsä IHVH;n kanssa. Psykoottisia kumpainenkin.

Tänään Jeesuksen Morsiamet eristävät lapset isästä 'perkeleestä'. Sitten ihmetellään mistä niitä Anders Beriviikejä sikiää.

Se muuten aloitti viritetyillä mopoilla - mamman piikkiin. Joten pian alkaa paukkumaan täälläkin.

Johan Lom Vastaus kommenttiin #18

Tietokilpailu:
Mikä on sapeli ruotsiksi?
-Sabel
Mikä on kaapeli ruotsiksi?
-Gabel
Mikä on se kaupunki, jossa kielet sekoitettiin?
-Babel
Kuka oli veljensurmaaja Raamatussa?
-?????

Tapio Neva

Et sitten ajatellut, mikä eettinen perustuslaillisuus sisältyy paimenten kertomuksiin?

T. O. N.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Asiahan pn päinvastoin. Kristillisessä viitekehyksessä Jeesus uhrattiin Lusiferille, jotta ...
Ja kasteessa manataan perkelettä pois lspsests, jne.

Tapio Neva

Oletko Lauri, käynyt koskaan rippikoulua? Ei Jeesusta Kristusta uhrattu Luciferukselle, joka ei syö ihmislihaa, vaikka käristääkin sitä mielellään helvetissä, vaan Jeesus Kristus uhrattiin Jahven oikeudenmukaisuudelle kristittyjen puolesta.

Miten teologiaa oikein ennen on opetettu, esimerkiksi Teknillisessä korkeakoulussa?

T. O. N.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Uhri on maagisen ajattelun käsite. Kaikki uskonnot perustuvat naagiseen ajattelluun, jossa uhrilla kolme osaa:

1) miksi
2) mitä miten
3) kenelle/mille

Jeesus uhrattiin perkeleelle.

Rippikoulu on manipulaation jatke. Ei siellä kerrota, että esim. kaste on perkeleen manaamista pois lapsesta. Katolilaisessa rituaalissa tuo vielä eksplisiittistä.

TARINA 1 Keskiajalla Jeesuksesta eli salaliittoteoria, jonka mukaan Jumala lähetti poikansa maan päälle lunastamaan ihmiset Saatanan vallasta. Kristus syntyi ihmiseksi salatakseen jumaluutensa Lusiferiltä. Kristuksen kuoltua saatana tuli vaatimaan hänen sieluaan omakseen, mutta silloin Saatanalle paljastui Kristuksen jumaluus ja viattomuus. Paholainen joutui hyvitykseksi erehdyksestään luopumaan oikeudestaan ihmisten sieluihin. Kirkkokunnat irtisanoutuivat tuosta "teoriasta".
Lähde: H-P Björkman, Kadonneet askeleet (2011).

TARINA 2 Lunastusmalli perustuu Jeesuksen lupaukseen antaa henkensä lunnaiksi syntisten puolesta (Paavali: "Meidät on kalliisti ostettu). Origeneen mukaan lunnaat maksettiin Paholaiselle, koska syntiset ihmiset ovat hänen omaisuuttaan. Origeneen mukaan Paholainen itse sääti lunastuksen ehdot. Hän myisi ihmiskunnan pois vain Kristuksen veren eli sielun hinnalla, sielu kun asuu veressä. Paholainen ei kuitenkaan saanut Kristuksen sielua haltuunsa, sillä yllättäen Jumala herätti Kristuksen kuolleista ja korotti hänet takaisin valtakuntaansa. Huijausta tuokin, koska maksetut "rahat" saatiin takaisin.
Lähde: Kari Kuula, Paholaisen biografia (2010). 

yllättäen

--- 

Tapio Neva Vastaus kommenttiin #27

http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_fra...

magic (n.)

late 14c., "art of influencing events and producing marvels using hidden natural forces," from O.Fr. magique "magic, magical," from L.L. magice "sorcery, magic," from Gk. magike (presumably with tekhne "art"), fem. of magikos "magical," from magos "one of the members of the learned and priestly class," from O.Pers. magush, possibly from PIE *magh- (1) "to be able, to have power" (see machine). Transferred sense of "legerdemain, optical illusion, etc." is from 1811. Displaced O.E. wiccecræft (see witch); also drycræft, from dry "magician," from Ir. drui "priest, magician" (see druid).

-------------------------------------------------------------------------

Miten laajaksi tuo magia katsotaan? Tähän mennessä olen tottunut ajattelemaan, että pääasiassa vain mysteeriuskonnoissa magia on keskeistä.

T. O. N.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn Vastaus kommenttiin #35

Maaginen ajattelu on ollut kaikkien kulttuurien maailmankuvan lähtökohta. Magia, manaaminen ovat rituaaleja ...

Johan Lom

Lucifer (luci fer) on suomennettuna "valon tekijä", joten ei hän ainakaan pimeyden voimia edusta.

Tapio Neva

Pimeyden voimat edustavat vapaata tahtoa ja tiedon valoa. Ihmisellä on OIKEUS tehdä myös väärin, koska on VAPAA TAHTO.

T. O. N.

PS. Luke Skywalker on Darth Waderin poika.

Jouko Koskinen

Kyllähän se anteeksianto olisi oikeasti tasan toisinpäin. Täällä useampikin eroisä parkuu pentueensa perään kun Jeesuksen morsmaikku on ominut lapset. Pannut vielä tappelemaan keskenään. Ei niinkään isäperkelettä vastaan - ihan vaan huvin vuoksi.

Käyttäjän JyrkiParkkinen kuva
Jyrki Parkkinen

Olette kaikki paitsi Johan tainneet sekoittaa Lusiferin ja Saatanan! Ainakin Viimeisen testamentin mukaan he ovat kaksi eri henkiolentoa. Viittaan nerokkaaseen teokseen Api, viimeinen testamentti, tekijöinä Raimo Tyyskä ja Jussi Hukkanen. Siinä muuten pohditaan tuota samaa ongelmaa, mutta ratkaisu löytynee vasta seuraavassa osassa.

Tapio Neva

Tehokas anteeksi antaminen edellyttää anteeksi pyytämistä ja parannuksentekoa. En usko, että yksityisyrittäjä sinnikäs Lucifer on vielä valmis taipuman julkishallinnon edessä.

Minusta voisi aloittaa maltillisemmin. Israel voisi julistaa, että Abrahamin tapa antaa perintö Ismaelin pikkuveljelle, Iisakille, oli väärä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ismael

Jos Ismaelista tehtäisiin postuumisti Israelin patriarkka, olisi Lähi-idässä rauha.

T. O. N.

Käyttäjän perttupulkkinen kuva
Perttu Pulkkinen

Vaikka kysymys voi olla mahdoton vastata, niin yleisesti ottaen kaikki synnit on jo annettu anteeksi, anteeksiantamus vain otetaan vastaan.

- Anteeksi.
- Olet jo saanut. Nyt se on voimassa, kun kerran kysyit.

Käyttäjän mijaakko kuva
mikael jaakkola

Ai Lucifer onkin valon tekijä! Helvetti (ja soikoon nyt sit), tämähän panoo miettimään onko koko hyvä-paha-juttu salaliittoasetelma, jossa paha onkin hyvä ja hyvä paha. Samaan tapaan kuin yleisesti veemäinen karahtääri kerran kivana määrittyykin uudelleen ja päinvastoin.

And I like this Severi Sironen, mahtavat tarinat! Toivottavasti hän ei koskaan saa naista, mene lämmönhuuruissaan piloille ja lopeta kirjailujaan!

Käyttäjän pekkalampelto kuva
Pekka Lampelto

And I like this Severi Sironen, mahtavat tarinat! Toivottavasti hän ei koskaan saa naista, mene lämmönhuuruissaan piloille ja lopeta kirjailujaan!

Hah!

Kirjoittajan suosituimmat Puheenvuoro-palvelussa

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset